RTÜK: Vatandaş ve devlet şikayet etti, Özgür Gün kapatıldı

KHK ile kapatılan Özgür Gün TV’nin açtığı karşı davada savunma yapan RTÜK, devlet kurumları ile vatandaşlardan gelen şikâyetler, televizyon yöneticileri hakkında istihbari bilgiler ve televizyona verilen para cezaları nedeniyle televizyonun kapatıldığını belirtti.

RTÜK: Vatandaş ve devlet şikayet etti, Özgür Gün kapatıldı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Olağanüstü Hal (OHAL) kapsamında çıkarılan Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile bir düzenlemeye dayandırılarak 27 Eylül 2016'da yayını karartılan ve malvarlığına el konulan Özgür Gün TV’nin, yayın karartılması ve el konulan mallarının iadesi için açtığı davaya karşı hazırlanan savunma mahkemeye gönderildi. RTÜK Hukuk Müşavirliği tarafından davanın görüldüğü Ankara 9. İdare Mahkemesi’ne gönderilen 8 sayfalık savunmada, daha önce televizyona verdiği, ancak yargıya taşındığı için kesin olarak sonuçlanmayan idari para cezalarını, televizyon yöneticileri hakkında istihbari kurumlardan alınan bilgiler ve bazı kişilerin televizyon hakkında yaptığı şikayetleri kapatma gerekçesi yaparak, davanın reddedilmesi istendi. 
 
RTÜK savunmasında, 27 Temmuz 2016 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan 668 Sayılı KHK’nin 2. Maddesi’nin 4. Fıkrası uyarınca, ilgili Başbakan Yardımcısı tarafından oluşturulan komisyonunun 27 Eylül 2016 tarih ve 2016/05 sayılı toplantısında aldığı kararla, “Gün Radyo ve Televizyon Yayıncılığı AŞ” unvanlı “Özgür Gün TV” logolu medya hizmet sağlayıcı kuruluşun, “Milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen yapı, oluşum veya gruplara ya da terör örgütlerine aidiyeti veya iltisakı ya da bunlarla irtibatı nedeniyle 668 KHK’nin ilgili maddeleri uyarınca kapatılmasına karar verilmiş ve 28 /09-2016 /25717 tarih sayılı müvekkil üst kurul yazısı ile Valiliklere kuruluşun karasal uydu ve kablo veya varsa internet ortamındaki yayın faaliyetlerine son verilerek, 668 sayılı KHK'nin 2'inci maddelerinin 3'üncü fıkrası uyarıca işlem yapılması istenmiştir” denildi.

'Vatandaş ve devlet kurumları şikayetçi'

Komisyonun verdiği kapatma kararıyla birlikte Özgür Gün TV'ye bağlı şirketin 21 Kasım 2016’da ticari sicil kayıtlarının silinerek, ticari faaliyetlerinin sonlandırıldığını hatırlatan RTÜK, davacı olan televizyon sahipleri ve yöneticilerinin tüzel kişiliği sona eren şirket adına davacı olma ve şirketi temsil etme ehliyetini kaybettiklerini ileri sürerek, davanın işlemden kaldırılmasını talep etti. RTÜK, televizyonun yayının karartılarak, mal varlığına el konulmasının Anayasa’ya, uluslararası sözleşmelere ve hukuka uygun olduğunu savundu. Televizyonun kapatılması ile ilgili şirket yöneticisi ve sahiplerine savunma ve itiraz hakkı verilmemesi konusunda yaptığı itiraza cevap veren RTÜK, kararın hukuka aykırı olmadığını, televizyonun kapatılmasının OHAL KHK'si kapsamında kurulan komisyonun çalışma ve değerlendirmeleri, ilgili devlet kurumları, vatandaşlardan gelen şikâyetler çerçevesinde karar verildiğini savundu.

'Kanalın yöneticileri hakkında istihbari bilgi var'

Davacı tarafından, komisyonun aldığı kapatma ve malvarlığına el koyma kararında somut delil olmadığı, kapatman nedeninin açıklanması yönündeki itirazına ise RTÜK tarafından şu cevap verildi: “Dava konusu işlem, 688 Sayılı KHK ile müvekkil Üst Kurula verilen yetki gereğince oluşturulan komisyonun 27/09/2016 tarihli ve 2016/05 sayılı (Ek-6) teklifi üzerine, ilgili bakanın (Başbakan Yardımcısı) uygun görmesiyle gerçekleştirilmiş olup, anılan komisyon raporunda; terör örgütlerine müzahir yayınlarla ilgili olarak son 3 yıl içerisinde RTÜK’e ulaşan bütün vatandaş bildirimlerinin bunlarla ilgili olarak RTÜK tarafından uygulanan müeyyideler ile suç duyurularının ilgili medya hizmet sağlayıcı kuruluşlar nezdinde ayrıntılı ve titizlikle incelenmesi tespit edilen medya hizmet sağlayıcı kuruluşlar ile bu kuruluşların yöneticileri hakkında ilgili kurumlardan bilgi alınması suretiyle milli güvenliği tehdit oluşturduğu tespit edilen yapı oluşum veya gruplara ya da terör örgütlerine aidiyet veya iltisakı ya da bunlarla irtibatı olan radyo ve televizyonların tespit edilmiş olduğu, hususları açıkça belirtilmiştir.”

Para cezaları kapatma gerekçeleri içerisinde

Kapatılan televizyonun yayını ile ilgili RTÜK’ün yaptığı izleme çalışmaları sonucunda, Özgür Gün TV’nin 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkındaki Kanunu’nun “Yayın hizmeti ilkeleri” başlıklı bölümünde yer alan 3 ilkeyi ihlal ettiği savunularak, “Hükmün 3 kez ihlal edilmesi nedeniyle toplamda yedi adet idari para cezası yaptırımlarının uygulanmış olduğu ve yukarıda belirttiğimiz Komisyon'un sair tespitleri de göz önünde bulundurularak, milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen yapı, oluşum veya gruplara ya da terör örgütlerine aidiyeti veya iltisakı ya da bunlarla irtibatı olduğu tespit olunan davacı yayın kuruluşu hakkında iş bu dava konusu işlem tahsis edilmek durumunda kalınmıştır. Görüldüğü üzere; dava konusu işlem tesisi için yeterli inceleme ve araştırma yapılıp, ilgili devlet birimlerinden de gerekli bilgiler alınarak, komisyon raporunda yapılan somut tespit ve değerlendirmelere göre belirtilen nedenlerle kapama işlemi gerçekleştirilmiştir” iddialarında bulundu. RTÜK, daha önce televizyona yayınlarından dolayı verdiği ancak yargıya taşındığı için kesin olarak sonuçlanmayan idari para cezalarını da kapatmaya gerekçe olarak gösterdi.

RTÜK, TV'nin açtığı davayı ‘hukuka aykırı’ buldu

Davaya konu olan işlemin anayasa, gerek ilgili mevzuat ve gerekse uluslararası hukuk ve sözleşmelere uygun olarak yapıldığını savunan RTÜK, davacıların iddialarının ve dava sebeplerinde hukuki sebep bulunmadığını ileri sürdü. RTÜK, davanın haksız, usule ve hukuka aykırı olduğunu savunarak, davanın reddedilmesi, yargılama giderleri ve avukatlık vekalet ücretinin davacı taraftan tahsil edilmesi yönünde karar verilmesini talep etti.

Mezopotamya Ajansı

Benzer Haberler

Son Haberler

Popüler Haberler